Alla inlägg under december 2009

Av Vicktoria - 27 december 2009 21:51

Kommer tyvärr bli värdelös update den här veckan.

Har fullt upp med Norden Cup och jobb från morgon till kväll.

Så bilder från juldagen och lite annat kommer så fort jag har en stund över :)

Av Vicktoria - 25 december 2009 17:35

Sjukt mycket regn idag. Galet mycket! Skulle vara skönt med ett litet upphåll en stund iallafall.

Var ute på en promenad med Maria i regnet förut, snacka om att se ut som en dränkt katt när man kom hem.

Till och med långkallingarna var blöta!


Resten av eftermiddagen har spenderats framför OC. Säsong 2 är påbörjad och just nu är jag på avsnitt 5. Love it!!!

Ska försöka hinna klart alla säsonger innan resan. 13 dagar på mig, vi får väl se hur det går med tanke på att nästa vecka är fullbokad från morgon till kväll!


Förresten har jag sagt att jag är kär??

Åhhh snygging! Helt perfekt också. Nu ska vi bara hitta han i verkligheten också. Håll tummarna för Australien! haha.


Dags för en dusch när avsnittet är slut för det blev utgång ändå så borde börja leta kläder snart. Brukar ju vara ett stort problem ganska ofta!

Bilder kommer imorgon :)

Av Vicktoria - 25 december 2009 10:23

Mysig dag igår och tänkte ni skulle få den i bilder idag :)

De kommer tyvärr i omvänd ordning men ni får stå ut.


 

Jossan fick en ny fin mobil!

Blivande fotboll/handbollsproffset??

   

Mysig mössa

Världens snyggaste kille!

   

Alexander

 

Peta lite på tomtens skor kanske..

Första barnet i familjen som inte är rädd för tomten! Tuff kille :):)

   

Tjockistomten!?

  Amanda välkomnar tomten.

Syskonen Bus

Julmaten

Storasyster

SötnosAmanda!

Kanske borde söka jobb som tomte?


Riktigt mysig jul var det iallafall och nu är det ett år kvar till nästa!! Sjukt lång tid. Men tiden lär flyga förbi som vanligt säkert.


Idag planerar jag snart att ta en promenad, försöka låna Stephanies OC box säsong 2 (beroende ja!!), sen blir det mys med familjen.

Får se hur taggad jag är för utgång ikväll..


God Jul allihopa :)

Av Vicktoria - 24 december 2009 10:38


God Jul!

  

Av Vicktoria - 22 december 2009 23:08

Då var lokal till nyår fixat! Snacka om tur för att vara ute så sent med det.

Men Mikael fixar allt, jag är inte alls förvånad att han löser de faktiskt! Grymt snällt för nu hoppas jag på en riktig kanonkväll!


 

Partyfixarna!  


Bara någon vecka kvar tills dess. Tiden flyger verkligen förbi men lite ledighet hade inte suttit fel.

Nästa år ska jag fan ha semester runt jul och nyår, det är en grymt tuff period!


Lite planer framöver:

23 december: Jobb och julshow. Köpa sista julklappen. Jul på Liseberg. Uppesittarbingo?

24 december: Julafton

25 december: Sova ut!! Utgång?!

26 december: Börja packa och städa.

27-30 december: Norden Cup + vanliga jobbet + dela ut pris på Eldsjälsgalan.

31 december: PARTYYYY!

1 januari: Pizzahuset hela dagen lång

2 januari: Planera Taikblixten och allt annat F98 inför våren.

3-5 januari: Taikblixten med F98 + avsked med de och med kompisar.

6 januari: PACKA! Resfeber, panik!!!

7 januari: HEJ DÅ SVERIGE!

Av Vicktoria - 22 december 2009 18:28

Jag orkar inte! Jag är verkligen världens tröttaste människa!

Jag är aldrig hemma och bara är.

Jobb dygnet runt känns det som. Nu är jag äntligen ledig och då ska jag jobba inför Norden Cup, förbereda och packa och greja.

Imorgon är det jobb och julshow. Har inte ens hunnit städa mitt rum inför julafton. Känns riktigt kasst.
Skulle bara vilja vara hemma och vila. Baka lite inför jul. Mysa med mamma och ta det lugnt.


Jag får väl vara glad sen när jag åker istället. Där lär jag få vila ut ordentligt!

Måste försöka hålla uppe humöret och orken det sista bara...

Av Vicktoria - 21 december 2009 22:00

Nu är det faktiskt galet sjukt nära!

17 dagar, det är verkligen ingenting!

Det är 3 dagar till julafton, sen är det fullt upp med Norden Cup och jobb, sen är det redan Nyår och efter det är det Taikblixten.
Jag har liksom fullt upp hela tiden så tiden flyger förbi och nu börjar snart resfebern komma på riktigt faktiskt!

Den där listan jag hade på viktiga saker är fylld nu så nu måste jag göra en liten lista på smågrejer som jag måste komma ihåg innan resan istället!


Viktiga saker inför resan:

  • Pass som är giltigt.
  • Visum till Australien, Indonesien, Thailand.
  • Vaccinationer, Twinrix, Dukoral (13/12 och 30/12), Svinis (torsdag).
  • Flyg- och tågbiljetter.
  • Reseförsäkring.
  • Giltigt bankomatkort.
  • Backpackerryggsäck.
  • Flyg från Australien till Bali.
  • Hostel till första natten/nätterna.

Små saker inför resan:

  • Köpa USB minne!
  • Fylla Ipoden med massa musik!
  • Köpa nya "puffar" till hörlurarna.
  • Köpa hårnålar och hårband.
  • Köpa ett "fodral" till ryggsäcken som den ska ligga i på flyget.
  • Köpa en nackkudde till flyget!
  • PACKA!!!

Ja, nu är det nära!

Jag vill gärna ha mycket goa tips på musik att ha på ipoden så kom med 1000 förslag tack!   

Av Vicktoria - 21 december 2009 20:36

Igår var jag världens tröttaste tjej igen! Otippat värre!

Matcher med tjejerna, de sista i serien för mig på ett tag, en vinst och en förlust.


Efter de somna jag ett bra tag innan jag tog tag i mig själv och gick en promenad med latmaskarna nr 1, Stephanie och Linn.

När vi kommit upp runt halva Gerrebacka kom bussen och gissa vilka som var först på. Wake up girls!

Sedan blev de The Hills för hela slanten hos mig.


 

  

Här har ni alltså gårdagens outfitbilder på tjejerna. Nästan lika snygga som klingan, men bara nästan!


Idag har det vart working hard hela dagen, gym efter de med Linn och sedan en liten tur till den underbara saknade Lillekärrshallen för att kika på damernas träning en stund.

Skulle hälsat på Carro en stund nu tänkte jag, se hur hon mår efter sin operation men hon har nog somnat tror jag så de får bli i veckan istället.


Nu blir det ett långt och skönt bad! 

Ovido - Quiz & Flashcards