Av Vicktoria - 11 mars 2010 07:56

Heej hopp alla goa och saknade vanner :)

Nu har vi kommit till Malaysia, Kuala Lumpur. Men mer om det langre ner, tankte borja med att beratta om varan senaste vecka som spenderats pa en liten paradiso utanfor Bali som heter Gili Trawangan.

Det hela borjade forra torsdagen ca 6.30 Vi hade fatt veta att en buss skulle komma och hamta oss pa hotellet i Kuta mellan 7.30-8.00

Halv 7 pa morgonen ringer det fran receptionen och de vantar pa oss, det var bara att springa ner och hoppa in i bussen helt enkelt.

I bussen satt redan tva tjejer och en kille. Tjejerna var svenska och hette Stina och Amanda, helt underbara tjejer!

Vi kom ut till baten och klattrade upp och la oss gott i solen, alla somnade ganska snabbt.

Nar vi kom till Gili fick vi ta en hast o vagn till hotellet. Ja ni laste ratt. Det fanns inga bilar, inga mopeder, inget sant utan endast hast o vagn och cyklar. Himlans skont!

Vi foljde med Stina och Amanda som hade hort talas om ett billigt hotell som hette Black Sands och sa fick det bli. RIKTIGT BILLIGT! Vi betalade 43kr natten med varldens goaste frukost! Raaatt sa bra!

Gili Trawangan var en valdigt liten o. Valdigt liten. Vi hyrde cyklar en dag, det tog ca 1 timme att cykla runt och da stannade vi pa massa stallen ocksa.

Jag och Stina gick sedan runt on pa en timme ocksa sa ni forstar ju :)

Vi var pa snorkelutflykt en dag, helt obeskrivligt vackra korallrev, fiskar, skoldpaddor, ja allt! Helt underbart!

Dagarna spenderades som ni kan forsta mest med sol, bad o snorkling ca 3 m utanfor stranden dar det fanns allt o se! Fantastiskt verkligen! Amanda hade en undervattenskamera sa vi har bilder och de ar galet fina!

Pa on var det dock valdigt jobbiga balineser som skulle prata svenska hela tiden, kanske inte sa konstigt eftersom det var hur manga svenskar som helst dar. Men att fa lyssna till ett jakla tjot om att allt ar billigt, att man har sexig rompaaa och liknande grejer hundra ggr per dag ar inte sa roligt som det later..

Vi hade iallafall en helt underbar vecka, sa roligt att vi traffade Stina och Amanda for det kandes verkligen som vi rest med de hela tiden och nu saknar jag de som tusan!

Det fanns aven ett stalle med projektor och en jattestor duk som visade 2 nya filmer varje dag, sa manga kvallar spenderades pa "bion" som vi kalla det med film och popcorn, jattemys!

Annars blev det poolbaren, go mat och harliga manniskor, en riktigt go vecka helt enkelt!

Nu ar vi som sagt i Kuala Lumpur, landade sent igar kvall och taxichaufforen som var ca 105 ar korde vilse i ett bra tag sa nar vi kom till hotellet dacka vi ganska sa snabbt!

Nu har vi checkat in pa ett riktigt fint men dyrt hotell, dar planerar vi att spendera hela eftermiddagen och kvallen med roomservice och allt vi kan unna oss bara for att det ar skont att vara pa ett fint stalle haha!

Kuala Lumpur ar grymt stort och forvirrande, idag nar vi gick fran hotellet och letade efter andra hotell gick vi pa en trottoar, helt plotsligt hamna vi gaendes pa motorvagen, da ska man tydligen klattra over staketen, latt o veta?!

Vi overlever nog ska vi se :)

Pa mandag kommer Lollo, kan knappt forsta det. Sa nara nu och vi har inte setts pa 2 manader, det kanns riktigt skumt!

Att vi dessutom ska traffa Carro om ca 2 veckor ar ocksa helt sjukt, jag vet inte hur jag kommer reagera men som det kanns nu kommer tararna att spruta haha! Tank da nar man kommer hem och far traffa alla andra goingar!

Man langtar inte hem till kylan, men jaklar vad man saknar alla manniskor dar hemma! Snart ses vi :)

Av Vicktoria - 3 mars 2010 05:58

Herregud vilken dag det var igar, vet knappt vart jag ska borja!

Vi hade bestamt att det var dags att trotsa trafiken och hyra moppar for att se lite mer av Bali. Som jag har berattat innan sa kor de som idioter har!! Samst i hela varlden, det kan jag sla vad om! Det ar moppar overallt och bilar overallt sa det innebar alltsa trafikstockning dygnet runt!

Vi stallde iallafall klockan pa 8.45, fy fan det var riktigt jobbigt! Vi knackade pa Lina och Linda men de verkade inte vakna, de hade vart ute dagen innan sa vi fick helt enkelt skita i de. Det visade sig att de inte ens sov hemma sa det var tur att vi inte satt dar och vanta!

Vi gick ut for att hitta moppar att hyra och traffa da 3 tjejer fran Karlskoga som ocksa letade efter Lina och Linda, vi bestamde oss for att aka tillsammans. Sa jag och Maria hyrde snabbt moppar, fick as fula hjalmar som sakert inte skyddar de minsta och begav oss!

Kort moppe har ingen av oss gjort pa ca 5 ar och att kora har, fyyyyyy fan!

Jag satt och bad till gud hela vagen for jag var helt hundra pa att jag skulle do!

Vi kom ut pa en javla motorvag och dar korde moppar, bilar, lastbilar, ja ALLT hur som helst. Ingen som helst logik forutom att det ar vanstertrafik men inte sa att bilarna var i en fil och mopparna pa ena sidan, nej nej allt var huller om buller!!

Nar vi kom ut pa landsbygden var det underbart att kora for dar var vi i princip sjalva med fler moppar och nagra bilar bara.

Vi akte iallafall till 2 underbart fina strander, den forsta hette Dreamland beach. Valdigt passande namn, jattemysig. Men galet hoga vagor!

Sen akte vi vidare till Padang Padang, dock akte vi vilse ett tag och akte ner for ett jakla berg med mopparna.. Inte okej!

Nar vi till slut hitta stranden som var hur mysig som helst sa orka vi inte ga ner till den sa vi stallde oss pa en bro som gick over den och tog lite bilder, da hoppa en apa helt plotsligt upp pa bron! Sjukt! Fick bilder som tur va for de hander ju inte precis varje dag!

Sen begav vi oss hemat pa den hemska vagen igen. FY FAN! Denna gangen var det annu mer trafikstockning och dessutom flog ett flygplan seriost 10 meter over oss, jag trodde det skulle krasha men det var precis vid flygplatsen darav sa lagt!

Vi kom iallafall hem hela och nojda, tur det!

Pa kvallen hade vi bestamt oss for att ga ut med det coola moppeganget ;)

Det borjade med att jag, Maria, Linda och Lina at tacos pa Skygarden for det var nagot kampanjpris. Det var gott, men inte som tacos hemma men duger i krig. Vi gick vidare och traffade tjejerna pa en liten bar som ligger pa varan gata dar det var valdigt billiga drinkar. Valdigt billiga... Inte bra!

Jag kande mig lite otaggad och tankte bara ta en drink. Sakert...

Det hela slutade med att vi bestallde in 2-3 redbull vodka i taget for de kostade ca 8.50 svenska kronor styck!!!! SJUKT! Det innebar alltsa cirka 15 drinkar var till slut, helt sjukt!!!

Hela kvallen var en riktig karatefylla och vi minns inte sa jatte mycket. Jag och Maria tappade bort varandra pa Skygarden, men ingen av oss minns hur vi kom dit.

Jag badade i en pool pa nagons hotel, vet inte var men jag skrapa iallafall upp benet och har ont idag!

Kom hem imorse och vi kan saga sa har.. vi mar INTE bra idag. FY FAN!

Ikvall blir det lite go mat for det ar sista kvallen i Kuta, sen far vi packa och imorgon tar vi en bat over till Gilioarna dar vi ska vara tills pa onsdag da vi flyger till Malaysia.

Kram!

Av Vicktoria - 1 mars 2010 14:45

Hej hopp!

Jag har antligen lyckats hitta en dator dar det gar snabbt att ladda upp bilder har pa bloggen ocksa sa nu far ni som inte har facebook och kan se alla bilder fa se lite grann har :) Det ar inte sa manga men jag hoppas de racker ett tag, ska forsoka med fler snart igen..

De ar tyvarr i en valdigt konstig ordning, hoppas det inte gor nagot!

Titta och njut!!

Kuta beach pa Bali   Maria i poolen pa gamla hotellet   Vi halsade pa Sanna i Freamantle, har ar vi pa South beach.   Scarborough beach, helt underbart vacker!!   Vi matade kangurur i Cairns.   Min nya karlek, Diesel   Vi seglade till Whitsundayoarna   Jag och Emelie fick oss en extra tur med den lilla baten Doggy eftersom vi hjalpt till att skrubba baten   Whitheaven beach   Pa segelturen   Vi var pa Fraser Island, varldens storsta sando med hela det har ganget!   Vi var pa Movieworld i Surfers Paradise med dessa tva goa danska tjejer vi mott pa surfcamp.

Tro det eller ej men vi vagade faktiskt!

Movieworld

Vi har sett delfiner

Vi i Surfers Paradise

Vi var pa surfcamp i 5 dagar

Fantastiskt vackra Boomerang beach

En acklig orm och varan surfinstruktor

Lighthouse

Lighthouse beach

Maria pa surfcampet

Bondi beach i Sydney, lovely!

Maria utanfor operahuset i Sydney

Manly beach   Operahuset   Harbour bridge

Bondi beach

Vi har sett spindlar

Till och med lagat mat har vi gjort, valdigt ofta i Australien. Manga budgetmiddagar bestaende av pasta och nudlar och korv!

Movieworld   Surfcamp   Underbara Sealrocks   Lite surfing   och lite till.   Vi halsade pa Linda och Britta   Har bodde vi i Sydney   Jag utanfor Operahuset

Bondi beach

Maria

En somnig Maria pa Pekings flygplats

Av Vicktoria - 28 februari 2010 15:49

Hej hopp!

Har inte hant jattemycket sen sist, vi har spenderat dagarna vid stranden och svettats ratt sa mycket!

Lina och Linda kom i fredags kvall da blev det en sen, verkligen sen och god middag ute.

Efterat begav jag och Linda oss hit till internetcafet och hangde alldeles for lange medans Maria och Lina gjorde ordning sig i 200ar ungefar for att ga ut o gora stan.

Nar Maria kom hem var vi jattepigga och kunde inte sova sa vi lag dar o tjota ett bra tag.

Nar vi vaknade igar trodde vi att det var molnigt sa vi tankte att det var lage for lite shopping pa stan. Sjalvklart sken solen som aldrig forr men vi orkade inte andra oss sa vi trotsade varmen och gick runt pa stan och marknader och svettades som jag vet inte vad. Det blev lite inkop for min del, en klanning till mig sjalv, en till Olivia och en till Amanda. Far hoppas de passar bara, sa himla svart att veta med deras knasiga storlekar!

Vi har aven blivit grymma pa fraser som "Just looking, maybe buy later", "Come inside, just look", "Cheap price, very cheap", "Specialprice for you baby", ja det finns ratt manga fraser till men jag orkar inte ens tanka pa de for jag blir alldeles matt!

Pa kvallen var det dags att ladda for utgang sa det blev en fin middag pa ett jattemysigt stalle men notan slutade pa grymt mycket mer an vi tankt, det blev helt enkelt alldeles for manga strawberry margarithas. Men de var grymt goda!

Sedan gick vi vidare till nat stalle med ett mysigt liveband och happyhour sa de blev lite fler drinkar innan vi begav oss till Skygarden dar mestadelen av kvallen spenderades. Vi dansade som galningar och sedan begav vi oss vidare till Bounty dar vi dansade lite mer!

Sen blev det en liten vandring hem och i sang, sangen snurrade som en karusell men vi somna ganska snabbt anda :)

Idag har det vart lite molnigt sa vi hade kunnat ligga skont vid poolen egentligen men orkade inte sa det har vart rummen hela dagen, jag har till och med handtvattat i handfatet, bra jobbat! Vuxenpoang??

Ikvall blev det middag pa ett brasilianskt stalle, en valdigt komisk middag!!

Maria fick forratt och varmratt samtidigt, sa hade ingen annan fatt sin mat annu. Sen kom min varmratt, innan forratten!

Lina och Linda fick sedan sin forratt och jag ocksa,sa jag satt ocksa dar med bada samtidigt! Schnitzeln jag skulle ata bestod enbart av panering sa den var inte kalasgod, men det dog, jag blev matt iallafall!

Lina och Linda ar ute och vandrar pa stan men vi orkar inte riktigt det och tur var val det for nu kom en liten skur regn! Sa det blir en lugn kvall.

I veckan ska vi hyra moppar och ta oss runt lite pa Bali for att se fler stallen. Det kostar for ovrigt ca 30 kr att hyra moppe, i en vecka!!! Sjukt!

Pa torsdag tar vi oss ut med bat till Gilioarna, paradisoar. Dar stannar vi tills den 10 mars da vi flyger harifran, blir kanon tror jag :)

Kram!

Av Vicktoria - 25 februari 2010 13:38

Hej hopp dar hemma!

Hort om den galna snostormen, verkar som snon kommer ligga kvar tills vi kommer hem och mig gor det inte nagot ;) fragan ar om ni orkar o de tvekar jag pa..

Bali ar fortfarande riktigt underbart. Vi har bytt hotell och bor nu pa Lusa Hotell, ca 100 m fran stranden, mycket billigt for 67 kr natten med frukost.

Dagarna spenderas mestadels pa stranden eller vid poolen. Vi har konstaterat att poolen ar skonast for dar springer inte 1965848 forsaljare o massorer och tjatar pa en stup i kvarten!

Dock ar stranden skonare pa det sattet att det flaktar lite. Men man kan ju inte ha allt sa vi far helt enkelt hoppa dar i mellan.

Idag har vi legat vid poolen hela dagen, det har vart helt galet varmt. Vet knappt hur jag ska beskriva det, det droppar svett av en som nar man har sprungit i Skatas mitt i sommarn typ! Kande mig svimfardig ett antal ggr men med mycket vatten overlever man!

Igar var vi i Balis huvudstad, Denpasar pa deras Traditional Market. Den var ratt sa kass om jag ska va arlig. Kom hem med ett armband som jag kopte for 3 kr..

Overallt pa gatorna har ar det hundratals moppar, har aldrig sett sa manga moppar pa ett o samma stalle. Man ar livradd for att bli overkord sa fort man tar ett steg utanfor hotellet!

Sen har de ett fantastiskt satt att kora bil pa.. De tutar hela tiden!! Verkligen hela tiden! Det ar fruktansvart irriterande..

Imorgon kommer Linda och Lina hit, goingarna fran Gnesta och vi har fixat hotellrummet bredvid oss till de, ska bli riktigt roligt!

Flygbiljetten till Malaysia ar nu bokad och vi aker harifran den 10 mars pa kvallen. 15 mars kommer Lollo antligen, kan knappt vanta!
Sen aker vi vidare till Thailand runt den 25 mars och traffar Carro. Finally! Ska bli saaa roligt!

Snart ar vi hemma ocksa, bara ca 8 veckor kvar. Tiden flyger forbi men kanns trakigt att man missar hela slutspelet, att halla sig uppdaterad pa natet ar inte riktigt samma sak..

PUSS

Av Vicktoria - 21 februari 2010 13:09

Hej hopp alla snogubbar!

Kan knappt forsta hur mycket sno ni har. Jag som alskar riktiga vintrar med sno missar detta! Dock tror att jag att de flesta som ar hemma i kylan har borjat trottna. Ganska forstaeligt, men konstigt nar man inte marker av det!

Har ar det verkligen tvartom!

Vi har nu tagit oss till Bali, ett underbart stalle verkligen!

Landade i fredags kvall och fick direkt ga till bankomaten och ta ut 1 miljon! Ja ni horde ratt haha, summorna har ar galna och det ar jobbigt att behova rakna hela tiden men det ar ocksa varat storsta problem.. Ni forstar hur jobbigt vi har det va.. ;)

Forsta dagen spenderades faktiskt pa flygplatsen, vi letade billigt flyg till Thailand for vi hade tankt att aka dit och overraska Linn och Emilie. Men efter att ha sprungit runt pa flygplatsen i ett antal timmar sa trot talamodet och vi gav upp. Trakigt att inte kunna traffa de men vi ar ju hemma snart sa da ses vi da istallet :)

Vi akte istallet tillbaka till hotellet och gick ut for att fa massage. Det slutade med 3-4 timmar av helkroppsmassage, ansiktsbehandling, harbottenmassage, manikyr och pedikyr. Ratt gott kan jag saga! Allt for ca 200 kr. Vart!

Det ar fruktansvart billigt har och det ar sa skont att slippa snala som man fick gora i Aussie! Antligen.

Idag bytte vi till ett litet finare hotell. Bali Sorgawi Hotel, jattemysigt. Sa dagen har spenderats framfor poolen och pa Kuta beach. Jattefint, men valdigt jobbigt med alla javla forsaljare!!!

Sen gick vi en svang pa stan och jag fick shoppat en vaska och en klanning for totalt 80kr.. Ratt okej med andra ord ;)

Nu ska vi boka biljetterna till Malaysia, troligtvis 10 mars som det ser ut nu och sen blir det en lugn kvall for man blir helt dod av varmen har. Aven om vi borde ha vant oss...

Hoppas ni har det bra!

Av Vicktoria - 13 februari 2010 00:52

Idag fyller varldens snyggaste kille, Alexander 1 ar!! Kanns riktigt trakigt att inte kunna vara dar och traffa honom men jag hoppas och tror att han far en alldeles underbar fodelsedag anda!

GRATTIS!!

Just nu befinner vi oss i Cairns. Varat sista stopp pa ostkusten, imorgon aker tar vi flyget till Perth, till vastkusten, till SANNA! Ska bli riktigt riktigt roligt!

Solen skiner och det ar galen varme i luften. Igar spenderades darfor dagen vid lagunerna.

Pa kvallen kom Emelie och vi kakade lite mat. Mitt huvud hade varkt hela dagen och efter middagen brot migranen ut. Fyfan jag hatar det. Andra gangen pa resan och forhoppningsvis sista!!

Idag blir det kanske zoo eller sa blir det val lagunerna igen. Den som lever far se.

Imorgon aker Linn och Emilie till Thailand i 2 veckor, det komiska ar att jag ar sjukt avundsjuk! Nar jag sjalv ar borta i 15 veckor?! haha sjukt! Jag hoppas iallafall de far en riktigt underbar resa!

Narmaste planerna ar inte manga och det ar skont! Imorgon blir det som sagt Perth, pa fredag blir det Bali, sen kommer Lina och Linda dit runt den 25e februari och sen drar vi vidare till Malaysia nagon gang i borjan pa mars, absolut senast 15 mars for da kommer Lollo!!!

Runt den 25 mars drar vi till thailand och sen  ar det valdigt nara hem!

Ha de sa bra allihop, ni ar saknade!

Kram

Av Vicktoria - 10 februari 2010 01:58

Nar jag anda ar pa gang med bloggandet sa far ni lite mer update.

Vi befinner oss fortfarande i Airlie Beach, ett regnigt Airlie Beach.

Igar kvall blev det som sagt lite mat ute. Dock oste regnet ner. Tank er osregn fast x 4 sa forstar ni, det innebar att vi kakade pa ett stalle pa hostelet. Inte riktigt sa fint som vi tankt oss men det var riktigt gott anda. For vet ni vad, vi fick POTATISMOS! Sjukt gott, till detta blev det kycklingschnitzel o sallad.

Alla kopte in en olkanna att dela pa men jag gillar ju inte ol sa jag fick helt enkelt kopa en hel kanna med nagon drink i att dela med mig sjalv. Mycket gott! Det slutade med att alla kopte det istallet for ol, jag visste att jag har bra smak ;)

Vi fick hanga pa Magnums, vart hostel hela kvallen. Dar satt vi o tjota med 2 killar fran Arvidsjaur. De var impade over att jag hade vart sa langt upp som i Skelleftea o att jag alskade det dessutom. Men vem alskar inte sno? Kanske inte ni som vart i de i ett antal veckor nu men det ar ju inte ofta vi far sno sa lange..

Dar satt ocksa en kille fran Goteborg, som pratade riktigt grov o go goteborgska. Sa harligt! Aven en kille fran torsby som kande Palle, varlden ar liten! Men bast av allt, han kande Markus Berg!! Det aterstar att se om han fixar ihop oss haha.

Av sotnosarna Lina o Linda fick vi varsin blomsterkrans, jag fick i rosa o Maria i gul for det fanns tyvarr inte i bla. De har koll pa laget iallafall!

Av Arvidsjaurkillen Johan fick jag ett par solbrillor, sa nu har jag en del att anvanda!

Kvallen slutade hyffsat tidigt med donken dar vi blev stalkade av en ruggigt jobbig engelsman som Maria tydligen hade bjudit pa picknick i parken nagon dag tidigare. Vi har aldrig traffat killen innan?! Men vem vet vad Maria gor nar jag inte ar i narheten haha ;)

Nu sitter vi pa Global Gossip, dagen kommer spenderas med lite vandring i affarer, kopa lite gott till bussresan o sen tar vi nattbussen ikvall till Cairns. Sa imorgon bitti ar vi alltsa pa toppen av ostkusten, sa hogt vi har tankt att aka iallafall. For pa sondag flyger vi till Perth.

Tiden flyger forbi!

Tack for alla gratulationer forresten, blev hur glad som helst!

Jag saknar er mina underbara vanner, jag kommer tjata hal i huvudet pa er nar jag ar hemma!

Men en del traffar jag ju snart. Lollo kommer ner till Malaysia 15 mars, langtar ihjal mig! Sen ar Carro i Thailand nar vi ar dar sa da far jag antligen traffa henne ocksa!