Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Vicktoria - 3 mars 2010 05:58

Herregud vilken dag det var igar, vet knappt vart jag ska borja!

Vi hade bestamt att det var dags att trotsa trafiken och hyra moppar for att se lite mer av Bali. Som jag har berattat innan sa kor de som idioter har!! Samst i hela varlden, det kan jag sla vad om! Det ar moppar overallt och bilar overallt sa det innebar alltsa trafikstockning dygnet runt!

Vi stallde iallafall klockan pa 8.45, fy fan det var riktigt jobbigt! Vi knackade pa Lina och Linda men de verkade inte vakna, de hade vart ute dagen innan sa vi fick helt enkelt skita i de. Det visade sig att de inte ens sov hemma sa det var tur att vi inte satt dar och vanta!

Vi gick ut for att hitta moppar att hyra och traffa da 3 tjejer fran Karlskoga som ocksa letade efter Lina och Linda, vi bestamde oss for att aka tillsammans. Sa jag och Maria hyrde snabbt moppar, fick as fula hjalmar som sakert inte skyddar de minsta och begav oss!

Kort moppe har ingen av oss gjort pa ca 5 ar och att kora har, fyyyyyy fan!

Jag satt och bad till gud hela vagen for jag var helt hundra pa att jag skulle do!

Vi kom ut pa en javla motorvag och dar korde moppar, bilar, lastbilar, ja ALLT hur som helst. Ingen som helst logik forutom att det ar vanstertrafik men inte sa att bilarna var i en fil och mopparna pa ena sidan, nej nej allt var huller om buller!!

Nar vi kom ut pa landsbygden var det underbart att kora for dar var vi i princip sjalva med fler moppar och nagra bilar bara.

Vi akte iallafall till 2 underbart fina strander, den forsta hette Dreamland beach. Valdigt passande namn, jattemysig. Men galet hoga vagor!

Sen akte vi vidare till Padang Padang, dock akte vi vilse ett tag och akte ner for ett jakla berg med mopparna.. Inte okej!

Nar vi till slut hitta stranden som var hur mysig som helst sa orka vi inte ga ner till den sa vi stallde oss pa en bro som gick over den och tog lite bilder, da hoppa en apa helt plotsligt upp pa bron! Sjukt! Fick bilder som tur va for de hander ju inte precis varje dag!

Sen begav vi oss hemat pa den hemska vagen igen. FY FAN! Denna gangen var det annu mer trafikstockning och dessutom flog ett flygplan seriost 10 meter over oss, jag trodde det skulle krasha men det var precis vid flygplatsen darav sa lagt!

Vi kom iallafall hem hela och nojda, tur det!

Pa kvallen hade vi bestamt oss for att ga ut med det coola moppeganget ;)

Det borjade med att jag, Maria, Linda och Lina at tacos pa Skygarden for det var nagot kampanjpris. Det var gott, men inte som tacos hemma men duger i krig. Vi gick vidare och traffade tjejerna pa en liten bar som ligger pa varan gata dar det var valdigt billiga drinkar. Valdigt billiga... Inte bra!

Jag kande mig lite otaggad och tankte bara ta en drink. Sakert...

Det hela slutade med att vi bestallde in 2-3 redbull vodka i taget for de kostade ca 8.50 svenska kronor styck!!!! SJUKT! Det innebar alltsa cirka 15 drinkar var till slut, helt sjukt!!!

Hela kvallen var en riktig karatefylla och vi minns inte sa jatte mycket. Jag och Maria tappade bort varandra pa Skygarden, men ingen av oss minns hur vi kom dit.

Jag badade i en pool pa nagons hotel, vet inte var men jag skrapa iallafall upp benet och har ont idag!

Kom hem imorse och vi kan saga sa har.. vi mar INTE bra idag. FY FAN!


Ikvall blir det lite go mat for det ar sista kvallen i Kuta, sen far vi packa och imorgon tar vi en bat over till Gilioarna dar vi ska vara tills pa onsdag da vi flyger till Malaysia.


Kram!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards