Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

Whitsunday Islands!

Av Vicktoria - 9 februari 2010 06:37

Heeej igen!


Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade men nu ska ni fa en helt underbar uppdatering.

I sondags var det min birthday o jag vacktes av en sadar skonsjungande Maria som sjung ett par rader for mig o sedan fick jag present! Woooho! Det blev ett band dar det star att jag ska gifta mig, haha dock ska vi hitta mannen ocksa men det kanske Lina o Linda fixar ikvall ;)

Det blev ocksa ett jattefint armband o en harklamma som jag alskar!


Sedan var det dags att hoppa in i duschen, packa vaskan och vandra lite pa stan. Jag kopte mig en sarong, mycket fin!

Sen! Gick vi en lang vandring i helt galen varme till hamnen, tog sakert bara 10 minuter men vi svettades som aldrig forr!

Dar motte vi upp varat batcrew som skulle ta hand om oss och aven de andra som skulle med varan segelbat Habibi.

Ut pa havet i stralande sol o underbart fint vatten! Med fotterna dinglades over kanten o riktigt go musik i oronen sa kunde det inte ha blitt battre!

Nagra timmar senare kom vi fram till platsen, utanfor Whihaven beach dar vi skulle spendera natten. Det blev go mat, grillat. Och goon, det kanda vinet! Inte for mycket denna gangen iallafall o tur var val det for jag hade nog flygit i vattnet till hajarna!

Natten var helt underbar, vi la oss pa dack under stjarnklar himmel, kande batens gungningar o somande riktigt gott!

Stjarnklar himmel btw, det gar inte att beskriva hur mycket stjarnor det var! Kandes som man dromde, stjarnor overallt! Helt underbart vackert!


Dagen efter var det vackning 6 pa morgonen. INTE okej! Men det var bara att leva med det o ta sig upp for lite frulle, sedan hoppade vi i den lilla gummibaten Doggy o begav oss mot Whithaven beach dar vi gjorde en vandring upp till en utsiktsplats o sedan lag pa stranden i ett antal timmar. Ett bad med vara snygga stingerssuits blev de ocksa, man har nog vart snyggare haha! Stingersuit ar nagot man maste ha nar man badar dar for det ar sa mycket maneter o de ar farliga, sa man far helt enkelt se snygg ut i drakten om man vill bada!


Efter Whithaven var det tillbaka till segelbaten dar det blev lite lunch och sedan akte vi vidare mot ett snorklingsstalle. Fy fan vad jag angrar att jag glomde undervattenskameran for jag vet inte hur jag ska kunna forklara det i ord! Vi snorklade i helt underbart fina korallrev med alla mojliga farger. Fiskar i gult, lila, randigt, silvrigt, svart, rott, ja allt!

Det sjuka var att man simmade med i fiskstimmen med hur manga fiskar som helst utan att de blev radda, jag var nog mest radd sjalv haha. Sa fint! Fiskarna simmade mot en o kollade en rakt in i cyklopet! Obeskrivligt!

Sedan fanns det ocksa 2 stora fiskar, en stor silvrig som sag ut som en haj sa vi hall pa att kissa ner oss nar vi sag de och svarta lika stora som bits. Da var det nara att jag svalde halva havet av radsla haha!

Vi snorklade sedan pa ett annat stalle men da njot jag av min bok istallet!

Kvallen spenderades sedan utanfor en liten o dar vi fick mumsig spagetti o kottfarssas, som efterratt blev det jattego kaka for att fira vara fodelsedagar! Alla sjung pa sina egna sprak haha, fantastiskt fint.. ;)

Sen blev det lite drinking games o lekar dar man fick testa bade vighet o smarthet. Inte helt otippat sa vann jag o nan tysk kille smarttavlingen hoho!


Imorse var det uppstigning 6.30, wohoo sovmorgon! Det blev snorkling o hopp fran baten. Sen segling hemat! Riktigt mysigt!


Ikvall blir det middag o utgang med Lina o Linda, ska bli grymt kul!!

Imorgon kvall beger vi oss kanske mot Cairns, vem vet vad varlden har att bjuda pa man far ta dagen som den kommer helt enkelt!


Hoppas ni mar bra allihop o nu skulle nagra kommentarer sitta fint tycker jag :)


Vill ni lasa mer om varan resa kan ni ga in pa www.resdagboken.se o soka pa: Marvick dar skriver vi tillsammans.


Kram!

 
 
malin

malin

9 februari 2010 08:20

Ni verkar ha det helt fantastiskt, hoppas att din födelsedag var guld värd. Tänker på er när ni bli bruna, här är det meter med snö och de snöar fortfarande =)

http://malinkjellstrom.bloggplatsen.se

 
Pem

Pem

9 februari 2010 08:40

Låter "lite" som en saga alltihopa faktiskt! Så jag förstår att ni njuter i fulla drag, här hemma e de ju ingen direkt värme men jag kan berätta att igår hade vi +-0 grader mitt på dagen så man kunde gå med lite öppen jacka utan att frysa ihjäl....=O)
Kram på er å ha de ännu bättre hela tiden!!!

http://metrobloggen.se/pem26

 
Bella/Stora tösen

Bella/Stora tösen

9 februari 2010 19:32

Hej Vickan
jag vågade inte snorkla när vi va i Ejypten för jag var rädd för hajarna. hihi
hoppas du har de bra, kram från Bella.

http://metrobloggen.se/smulan98

 
caroline

caroline

9 februari 2010 21:54

åååååhhh du har det helt underbart....

http://caarroliten.blogg.se

 
Maria

Maria

10 februari 2010 02:49

"Inte helt otippat sa vann jag och nan tysk..." RATTELSE! Ganska sa otippat vann du och nagon tysk!

http://nonebullshit.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vicktoria - 11 mars 2010 07:56

Heej hopp alla goa och saknade vanner :)   Nu har vi kommit till Malaysia, Kuala Lumpur. Men mer om det langre ner, tankte borja med att beratta om varan senaste vecka som spenderats pa en liten paradiso utanfor Bali som heter Gili Trawangan. D...

Av Vicktoria - 3 mars 2010 05:58

Herregud vilken dag det var igar, vet knappt vart jag ska borja! Vi hade bestamt att det var dags att trotsa trafiken och hyra moppar for att se lite mer av Bali. Som jag har berattat innan sa kor de som idioter har!! Samst i hela varlden, det kan ...

Av Vicktoria - 1 mars 2010 14:45

Hej hopp! Jag har antligen lyckats hitta en dator dar det gar snabbt att ladda upp bilder har pa bloggen ocksa sa nu far ni som inte har facebook och kan se alla bilder fa se lite grann har :) Det ar inte sa manga men jag hoppas de racker ett tag, ...

Av Vicktoria - 28 februari 2010 15:49

Hej hopp! Har inte hant jattemycket sen sist, vi har spenderat dagarna vid stranden och svettats ratt sa mycket! Lina och Linda kom i fredags kvall da blev det en sen, verkligen sen och god middag ute. Efterat begav jag och Linda oss hit till i...

Av Vicktoria - 25 februari 2010 13:38

Hej hopp dar hemma! Hort om den galna snostormen, verkar som snon kommer ligga kvar tills vi kommer hem och mig gor det inte nagot ;) fragan ar om ni orkar o de tvekar jag pa..   Bali ar fortfarande riktigt underbart. Vi har bytt hotell och bor...

Ovido - Quiz & Flashcards