Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Noosa

Av Vicktoria - 29 januari 2010 08:15

Hej alla goa och glada!


Nu sitter vi pa ett internetcafe i en liten hala som heter Noosa. Staden ar typ en gata, men den ar lite mysig anda.

Stranden ar helt underbar! Jag gick en langpromenad med min ipod idag. Kandes som jag var ute och gick i oknen forutom att jag hade havet pa ena sidan da, gar inte beskriva kanslan. Snacka om frihet!

Nar jag kommit en bra bit bort sa rann det ut en liten flod genom stranden ut i havet, hur vackert som helst. Typiskt att jag inte hade kameran med mig!


Sista dagarna i Surfers spenderades pa stranden och sen en heldag pa WB Movieworld. Kan vara bland de roligaste stallena pa jorden? Tank er en nojespark med filmtema.

Det forsta vi akte var Scooby doos egna bergochdalbana. Haha saaaa sjukt kul. Akte runt forst for nagra tontiga backar i morkret i spokroster. Sen helt plotsligt stannar vagnen, star still i kolsvart morker. Man borjar kanna paniken.

Da hissas vagnen upp en vaning och man aker baklanges ner for en backe!! Shiiit den kanslan!

Sen akte vi en flumride variant, da akte man ocksa baklanges for em backe!Galen kansla. Sista backen var sjukt lang och man blev ruggigt drankt!

Sist men inte minst sa akte vi Supermans bergbana. 0-100 km pa 2 sek, det sager val ganska mycket om pirr i magen. Jag trodde jag flog!

Vi sag aven massa seriefigurer, en riktigt mysig dag med de danska tjejerna Carina och Sissel. Nu har vi tyvarr lamnat de, men vi mots forhoppningsvis i sommar i Goteborg och i Danmark.


For er som vill gotta sig sa ar det stormvarning har ikvall och regnet verkligen oser ner! Kanns som man star i duschen nar man ar ute. Iforsig lite skont, bara det inte haller i sig.


Varan resplan det narmaste ser ut sa har:


30 jan: Buss till Rainbow beach

31 jan: Paddla kajak med delfiner

1-2 feb: Fraser Island

3 feb: Buss till Town of 1770

4 feb: Scooter roo tour, motorcykeltur. Herregud!!!

5-6 feb: Buss till Airlie Beach

7 feb: Jag fyller 21!! Vi seglar ut till Whitsunday!

8-9 feb: Segling. Maria fyller 22!!!

10-11 feb: Buss till  Cairns

14 feb: Flyg till Perth (SANNA FORSBERG)

19 feb: Flyg till Bali


Detta ar det som ar spikat just nu.
Sen blir det troligtvis Malaysia den 9 mars, vet ej exakt datum men da moter vi upp Lollo dar. Grymt!!

Sen Thailand 25 mars pa min systers fodelsedag :):)


Kanns som tiden bara flyger forbi, redan gatt 3 veckor sen vi akte och nu ar det bara 12 kvar. Far passa pa att njuta aven om jag saknar massa goingar dar hemma! Sjuk kansla att vara utan vissa sa lange. Tanker pa er ofta mina vanner :):)


Nar jag kommer hem ar onskemalet, alltsa 23 april (fredagkvall) Ugnstekt falukorv och potatismos! Fan va gott!

Langtar! haha.

Vi landar i goteborg 20.30 tror jag det var. For er som undrar :)


Om ni vill na oss sa har vi ett australiensiskt nr som det gar bra att smsa eller ringa till: +61 434 897 050


Massa kramar!

 
 
Maria

Maria

29 januari 2010 08:49

du skulle tagit din nya iphone med dig!!

http://nonebullshit.blogg.se

 
malin

malin

29 januari 2010 20:47

Jag vill åka scooobiedoooo bergodalbanan. Höll på o skita ner mig bara av att läsa om hur den åkte. Sjukt roligt. Njut nu sötis, tänker på dig.

http://malinkjellstrom.bloggplatsen.se

 
Pem

Pem

31 januari 2010 13:37

De ser välspäckat ut schemat!
Ni verkar ju ha de strålande å finemangsfint.
Kanske kan meddela om en vinst ida mot Ale borta! Dom var så himladuktiga!!!
Ha de bäst!!!

http://metrobloggen.se/pem26

 
Pem

Pem

2 februari 2010 14:28

Hej Vickan, hoppas du/ni har de bra under there på baksidan! haha
Tänkte mig att slänga lite mer folk till din blogg å då har jag gjort de genom att ge dig en BlogAward inne på min blogg. Så kika gärna in där så får du se.........

http://metrobloggen.se/pem26

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vicktoria - 11 mars 2010 07:56

Heej hopp alla goa och saknade vanner :)   Nu har vi kommit till Malaysia, Kuala Lumpur. Men mer om det langre ner, tankte borja med att beratta om varan senaste vecka som spenderats pa en liten paradiso utanfor Bali som heter Gili Trawangan. D...

Av Vicktoria - 3 mars 2010 05:58

Herregud vilken dag det var igar, vet knappt vart jag ska borja! Vi hade bestamt att det var dags att trotsa trafiken och hyra moppar for att se lite mer av Bali. Som jag har berattat innan sa kor de som idioter har!! Samst i hela varlden, det kan ...

Av Vicktoria - 1 mars 2010 14:45

Hej hopp! Jag har antligen lyckats hitta en dator dar det gar snabbt att ladda upp bilder har pa bloggen ocksa sa nu far ni som inte har facebook och kan se alla bilder fa se lite grann har :) Det ar inte sa manga men jag hoppas de racker ett tag, ...

Av Vicktoria - 28 februari 2010 15:49

Hej hopp! Har inte hant jattemycket sen sist, vi har spenderat dagarna vid stranden och svettats ratt sa mycket! Lina och Linda kom i fredags kvall da blev det en sen, verkligen sen och god middag ute. Efterat begav jag och Linda oss hit till i...

Av Vicktoria - 25 februari 2010 13:38

Hej hopp dar hemma! Hort om den galna snostormen, verkar som snon kommer ligga kvar tills vi kommer hem och mig gor det inte nagot ;) fragan ar om ni orkar o de tvekar jag pa..   Bali ar fortfarande riktigt underbart. Vi har bytt hotell och bor...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards