Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Airlie Beach

Av Vicktoria - 10 februari 2010 01:58

Nar jag anda ar pa gang med bloggandet sa far ni lite mer update.


Vi befinner oss fortfarande i Airlie Beach, ett regnigt Airlie Beach.

Igar kvall blev det som sagt lite mat ute. Dock oste regnet ner. Tank er osregn fast x 4 sa forstar ni, det innebar att vi kakade pa ett stalle pa hostelet. Inte riktigt sa fint som vi tankt oss men det var riktigt gott anda. For vet ni vad, vi fick POTATISMOS! Sjukt gott, till detta blev det kycklingschnitzel o sallad.

Alla kopte in en olkanna att dela pa men jag gillar ju inte ol sa jag fick helt enkelt kopa en hel kanna med nagon drink i att dela med mig sjalv. Mycket gott! Det slutade med att alla kopte det istallet for ol, jag visste att jag har bra smak ;)


Vi fick hanga pa Magnums, vart hostel hela kvallen. Dar satt vi o tjota med 2 killar fran Arvidsjaur. De var impade over att jag hade vart sa langt upp som i Skelleftea o att jag alskade det dessutom. Men vem alskar inte sno? Kanske inte ni som vart i de i ett antal veckor nu men det ar ju inte ofta vi far sno sa lange..

Dar satt ocksa en kille fran Goteborg, som pratade riktigt grov o go goteborgska. Sa harligt! Aven en kille fran torsby som kande Palle, varlden ar liten! Men bast av allt, han kande Markus Berg!! Det aterstar att se om han fixar ihop oss haha.

Av sotnosarna Lina o Linda fick vi varsin blomsterkrans, jag fick i rosa o Maria i gul for det fanns tyvarr inte i bla. De har koll pa laget iallafall!

Av Arvidsjaurkillen Johan fick jag ett par solbrillor, sa nu har jag en del att anvanda!

Kvallen slutade hyffsat tidigt med donken dar vi blev stalkade av en ruggigt jobbig engelsman som Maria tydligen hade bjudit pa picknick i parken nagon dag tidigare. Vi har aldrig traffat killen innan?! Men vem vet vad Maria gor nar jag inte ar i narheten haha ;)


Nu sitter vi pa Global Gossip, dagen kommer spenderas med lite vandring i affarer, kopa lite gott till bussresan o sen tar vi nattbussen ikvall till Cairns. Sa imorgon bitti ar vi alltsa pa toppen av ostkusten, sa hogt vi har tankt att aka iallafall. For pa sondag flyger vi till Perth.

Tiden flyger forbi!


Tack for alla gratulationer forresten, blev hur glad som helst!

Jag saknar er mina underbara vanner, jag kommer tjata hal i huvudet pa er nar jag ar hemma!

Men en del traffar jag ju snart. Lollo kommer ner till Malaysia 15 mars, langtar ihjal mig! Sen ar Carro i Thailand nar vi ar dar sa da far jag antligen traffa henne ocksa!

Underbart.


Massa kramar

 
 
malin

malin

10 februari 2010 07:44

fasiken va roligt att både lollo o carro kommer :D

http://malinkjellstrom.bloggplatsen.se

 
Pem

Pem

11 februari 2010 15:29

I eftermidda när jag vaknade så sken solen på utsidan.... jag satte mig i Bellas rum framför förnstret, blundade mot solen å njöt......den värmde så himla gôtt å på utsidan har de varit -5 grader ida på dan......... Så solen e varmt välkommen nu.......

http://metrobloggen.se/pem26

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vicktoria - 11 mars 2010 07:56

Heej hopp alla goa och saknade vanner :)   Nu har vi kommit till Malaysia, Kuala Lumpur. Men mer om det langre ner, tankte borja med att beratta om varan senaste vecka som spenderats pa en liten paradiso utanfor Bali som heter Gili Trawangan. D...

Av Vicktoria - 3 mars 2010 05:58

Herregud vilken dag det var igar, vet knappt vart jag ska borja! Vi hade bestamt att det var dags att trotsa trafiken och hyra moppar for att se lite mer av Bali. Som jag har berattat innan sa kor de som idioter har!! Samst i hela varlden, det kan ...

Av Vicktoria - 1 mars 2010 14:45

Hej hopp! Jag har antligen lyckats hitta en dator dar det gar snabbt att ladda upp bilder har pa bloggen ocksa sa nu far ni som inte har facebook och kan se alla bilder fa se lite grann har :) Det ar inte sa manga men jag hoppas de racker ett tag, ...

Av Vicktoria - 28 februari 2010 15:49

Hej hopp! Har inte hant jattemycket sen sist, vi har spenderat dagarna vid stranden och svettats ratt sa mycket! Lina och Linda kom i fredags kvall da blev det en sen, verkligen sen och god middag ute. Efterat begav jag och Linda oss hit till i...

Av Vicktoria - 25 februari 2010 13:38

Hej hopp dar hemma! Hort om den galna snostormen, verkar som snon kommer ligga kvar tills vi kommer hem och mig gor det inte nagot ;) fragan ar om ni orkar o de tvekar jag pa..   Bali ar fortfarande riktigt underbart. Vi har bytt hotell och bor...

Ovido - Quiz & Flashcards