Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Surfcamp

Av Vicktoria - 17 januari 2010 08:19

Hej igen!


Nu har det gatt ett par dagar har i Sydney och man har faktiskt kommit in i lunket ordentligt. Finns inga masten, finns inga krav.

Vi vaknar nar vi vill (jag vaknar fortfarande mitt i natten iofs). Vi spenderar dagarna utan en enda tid att passa och vi bara tar det lugnt helt enkelt. Vi kan sedan sova nar vi vill. Kanns riktigt gott. Klart man blir lite rastlos emellanat, men det gar att overleva.


Veckan har mest spenderats pa stranden, Bondi, Manly och Cogee beach har vi besokt. Valdigt fina alla tre, men jag gillar Manly allra mest.

Sen har det vart ett par molniga dagar, fyfan! Dessa har spenderats pa stan, kinesiska marknader och China Town.

En kvall spenderades aven med Linda och Britta, som jag gick i samma klass med pa gymnasiet. En riktigt rolig kvall! Dock var dagen efter inte lika rolig sa det var nastan tur att det var molnigt haha.

Igar fick vi for oss att ta en genvag nar vi promenrade till Bondi beach, ack sa korkat det var for vi gick vilse och irrade runt i en timme. Men hamnade till slut pa Cogee Beach istallet, sa da fick vi se den stranden ocksa :) Tur i oturen.

Pa kvallen blev det pizza och massa gott. Alldeles for mycket sa man var proppmatt. Vi spelade aven Yatzy, jag, Maria och Jocke. Dar kunde vi konstatera att jag var totalt vardelos och att Maria borde ha otur i karlek.

Haha verkar inte stamma riktigt men..

Sen bjod vi in 2 amerikaner, det var ett smart drag for jag slutade till slut 2a!


Idag har det vart annu en dag pa Bondi Beach och kvallen kommer troligtvis spenderas med Britta och Linda pa Kings Cross.


Imorgon bitti beger vi oss av pa Surfcamp. Ska bli riktigt roligt och spannande! Lagret startar har i Sydney och ska pa fem dagar ta oss upp till Byron bay, sa vi kommer alltsa surfa pa alla strander daremellan.

Pa fredag kvall ar vi i Byron bay och har planerat att vara dar hela helgen, sen far vi se vad som hander. You never know!


Om ni saknar oss allt for mycket sa har vi ett australiensiskt nr nu som det gar bra att smsa eller ringa till. Numret ar: +61 434 897050.


Bilder finns att se pa facebook for er som vill det :)


Ha det sa gott allihop nu maste jag duscha av mig all sand!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vicktoria - 11 mars 2010 07:56

Heej hopp alla goa och saknade vanner :)   Nu har vi kommit till Malaysia, Kuala Lumpur. Men mer om det langre ner, tankte borja med att beratta om varan senaste vecka som spenderats pa en liten paradiso utanfor Bali som heter Gili Trawangan. D...

Av Vicktoria - 3 mars 2010 05:58

Herregud vilken dag det var igar, vet knappt vart jag ska borja! Vi hade bestamt att det var dags att trotsa trafiken och hyra moppar for att se lite mer av Bali. Som jag har berattat innan sa kor de som idioter har!! Samst i hela varlden, det kan ...

Av Vicktoria - 1 mars 2010 14:45

Hej hopp! Jag har antligen lyckats hitta en dator dar det gar snabbt att ladda upp bilder har pa bloggen ocksa sa nu far ni som inte har facebook och kan se alla bilder fa se lite grann har :) Det ar inte sa manga men jag hoppas de racker ett tag, ...

Av Vicktoria - 28 februari 2010 15:49

Hej hopp! Har inte hant jattemycket sen sist, vi har spenderat dagarna vid stranden och svettats ratt sa mycket! Lina och Linda kom i fredags kvall da blev det en sen, verkligen sen och god middag ute. Efterat begav jag och Linda oss hit till i...

Av Vicktoria - 25 februari 2010 13:38

Hej hopp dar hemma! Hort om den galna snostormen, verkar som snon kommer ligga kvar tills vi kommer hem och mig gor det inte nagot ;) fragan ar om ni orkar o de tvekar jag pa..   Bali ar fortfarande riktigt underbart. Vi har bytt hotell och bor...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards