Alla inlägg under februari 2010

Av Vicktoria - 28 februari 2010 15:49

Hej hopp!

Har inte hant jattemycket sen sist, vi har spenderat dagarna vid stranden och svettats ratt sa mycket!

Lina och Linda kom i fredags kvall da blev det en sen, verkligen sen och god middag ute.

Efterat begav jag och Linda oss hit till internetcafet och hangde alldeles for lange medans Maria och Lina gjorde ordning sig i 200ar ungefar for att ga ut o gora stan.

Nar Maria kom hem var vi jattepigga och kunde inte sova sa vi lag dar o tjota ett bra tag.

Nar vi vaknade igar trodde vi att det var molnigt sa vi tankte att det var lage for lite shopping pa stan. Sjalvklart sken solen som aldrig forr men vi orkade inte andra oss sa vi trotsade varmen och gick runt pa stan och marknader och svettades som jag vet inte vad. Det blev lite inkop for min del, en klanning till mig sjalv, en till Olivia och en till Amanda. Far hoppas de passar bara, sa himla svart att veta med deras knasiga storlekar!

Vi har aven blivit grymma pa fraser som "Just looking, maybe buy later", "Come inside, just look", "Cheap price, very cheap", "Specialprice for you baby", ja det finns ratt manga fraser till men jag orkar inte ens tanka pa de for jag blir alldeles matt!

Pa kvallen var det dags att ladda for utgang sa det blev en fin middag pa ett jattemysigt stalle men notan slutade pa grymt mycket mer an vi tankt, det blev helt enkelt alldeles for manga strawberry margarithas. Men de var grymt goda!

Sedan gick vi vidare till nat stalle med ett mysigt liveband och happyhour sa de blev lite fler drinkar innan vi begav oss till Skygarden dar mestadelen av kvallen spenderades. Vi dansade som galningar och sedan begav vi oss vidare till Bounty dar vi dansade lite mer!

Sen blev det en liten vandring hem och i sang, sangen snurrade som en karusell men vi somna ganska snabbt anda :)

Idag har det vart lite molnigt sa vi hade kunnat ligga skont vid poolen egentligen men orkade inte sa det har vart rummen hela dagen, jag har till och med handtvattat i handfatet, bra jobbat! Vuxenpoang??

Ikvall blev det middag pa ett brasilianskt stalle, en valdigt komisk middag!!

Maria fick forratt och varmratt samtidigt, sa hade ingen annan fatt sin mat annu. Sen kom min varmratt, innan forratten!

Lina och Linda fick sedan sin forratt och jag ocksa,sa jag satt ocksa dar med bada samtidigt! Schnitzeln jag skulle ata bestod enbart av panering sa den var inte kalasgod, men det dog, jag blev matt iallafall!

Lina och Linda ar ute och vandrar pa stan men vi orkar inte riktigt det och tur var val det for nu kom en liten skur regn! Sa det blir en lugn kvall.


I veckan ska vi hyra moppar och ta oss runt lite pa Bali for att se fler stallen. Det kostar for ovrigt ca 30 kr att hyra moppe, i en vecka!!! Sjukt!

Pa torsdag tar vi oss ut med bat till Gilioarna, paradisoar. Dar stannar vi tills den 10 mars da vi flyger harifran, blir kanon tror jag :)


Kram!


Av Vicktoria - 25 februari 2010 13:38

Hej hopp dar hemma!

Hort om den galna snostormen, verkar som snon kommer ligga kvar tills vi kommer hem och mig gor det inte nagot ;) fragan ar om ni orkar o de tvekar jag pa..


Bali ar fortfarande riktigt underbart. Vi har bytt hotell och bor nu pa Lusa Hotell, ca 100 m fran stranden, mycket billigt for 67 kr natten med frukost.

Dagarna spenderas mestadels pa stranden eller vid poolen. Vi har konstaterat att poolen ar skonast for dar springer inte 1965848 forsaljare o massorer och tjatar pa en stup i kvarten!

Dock ar stranden skonare pa det sattet att det flaktar lite. Men man kan ju inte ha allt sa vi far helt enkelt hoppa dar i mellan.

Idag har vi legat vid poolen hela dagen, det har vart helt galet varmt. Vet knappt hur jag ska beskriva det, det droppar svett av en som nar man har sprungit i Skatas mitt i sommarn typ! Kande mig svimfardig ett antal ggr men med mycket vatten overlever man!

Igar var vi i Balis huvudstad, Denpasar pa deras Traditional Market. Den var ratt sa kass om jag ska va arlig. Kom hem med ett armband som jag kopte for 3 kr..


Overallt pa gatorna har ar det hundratals moppar, har aldrig sett sa manga moppar pa ett o samma stalle. Man ar livradd for att bli overkord sa fort man tar ett steg utanfor hotellet!

Sen har de ett fantastiskt satt att kora bil pa.. De tutar hela tiden!! Verkligen hela tiden! Det ar fruktansvart irriterande..


Imorgon kommer Linda och Lina hit, goingarna fran Gnesta och vi har fixat hotellrummet bredvid oss till de, ska bli riktigt roligt!

Flygbiljetten till Malaysia ar nu bokad och vi aker harifran den 10 mars pa kvallen. 15 mars kommer Lollo antligen, kan knappt vanta!
Sen aker vi vidare till Thailand runt den 25 mars och traffar Carro. Finally! Ska bli saaa roligt!

Snart ar vi hemma ocksa, bara ca 8 veckor kvar. Tiden flyger forbi men kanns trakigt att man missar hela slutspelet, att halla sig uppdaterad pa natet ar inte riktigt samma sak..


PUSS

Av Vicktoria - 21 februari 2010 13:09

Hej hopp alla snogubbar!

Kan knappt forsta hur mycket sno ni har. Jag som alskar riktiga vintrar med sno missar detta! Dock tror att jag att de flesta som ar hemma i kylan har borjat trottna. Ganska forstaeligt, men konstigt nar man inte marker av det!

Har ar det verkligen tvartom!


Vi har nu tagit oss till Bali, ett underbart stalle verkligen!

Landade i fredags kvall och fick direkt ga till bankomaten och ta ut 1 miljon! Ja ni horde ratt haha, summorna har ar galna och det ar jobbigt att behova rakna hela tiden men det ar ocksa varat storsta problem.. Ni forstar hur jobbigt vi har det va.. ;)


Forsta dagen spenderades faktiskt pa flygplatsen, vi letade billigt flyg till Thailand for vi hade tankt att aka dit och overraska Linn och Emilie. Men efter att ha sprungit runt pa flygplatsen i ett antal timmar sa trot talamodet och vi gav upp. Trakigt att inte kunna traffa de men vi ar ju hemma snart sa da ses vi da istallet :)

Vi akte istallet tillbaka till hotellet och gick ut for att fa massage. Det slutade med 3-4 timmar av helkroppsmassage, ansiktsbehandling, harbottenmassage, manikyr och pedikyr. Ratt gott kan jag saga! Allt for ca 200 kr. Vart!

Det ar fruktansvart billigt har och det ar sa skont att slippa snala som man fick gora i Aussie! Antligen.


Idag bytte vi till ett litet finare hotell. Bali Sorgawi Hotel, jattemysigt. Sa dagen har spenderats framfor poolen och pa Kuta beach. Jattefint, men valdigt jobbigt med alla javla forsaljare!!!

Sen gick vi en svang pa stan och jag fick shoppat en vaska och en klanning for totalt 80kr.. Ratt okej med andra ord ;)


Nu ska vi boka biljetterna till Malaysia, troligtvis 10 mars som det ser ut nu och sen blir det en lugn kvall for man blir helt dod av varmen har. Aven om vi borde ha vant oss...


Hoppas ni har det bra!

Av Vicktoria - 13 februari 2010 00:52

Idag fyller varldens snyggaste kille, Alexander 1 ar!! Kanns riktigt trakigt att inte kunna vara dar och traffa honom men jag hoppas och tror att han far en alldeles underbar fodelsedag anda!

GRATTIS!!


  


Just nu befinner vi oss i Cairns. Varat sista stopp pa ostkusten, imorgon aker tar vi flyget till Perth, till vastkusten, till SANNA! Ska bli riktigt riktigt roligt!


Solen skiner och det ar galen varme i luften. Igar spenderades darfor dagen vid lagunerna.

Pa kvallen kom Emelie och vi kakade lite mat. Mitt huvud hade varkt hela dagen och efter middagen brot migranen ut. Fyfan jag hatar det. Andra gangen pa resan och forhoppningsvis sista!!

Idag blir det kanske zoo eller sa blir det val lagunerna igen. Den som lever far se.


Imorgon aker Linn och Emilie till Thailand i 2 veckor, det komiska ar att jag ar sjukt avundsjuk! Nar jag sjalv ar borta i 15 veckor?! haha sjukt! Jag hoppas iallafall de far en riktigt underbar resa!


Narmaste planerna ar inte manga och det ar skont! Imorgon blir det som sagt Perth, pa fredag blir det Bali, sen kommer Lina och Linda dit runt den 25e februari och sen drar vi vidare till Malaysia nagon gang i borjan pa mars, absolut senast 15 mars for da kommer Lollo!!!

Runt den 25 mars drar vi till thailand och sen  ar det valdigt nara hem!


Ha de sa bra allihop, ni ar saknade!

Kram

Av Vicktoria - 10 februari 2010 01:58

Nar jag anda ar pa gang med bloggandet sa far ni lite mer update.


Vi befinner oss fortfarande i Airlie Beach, ett regnigt Airlie Beach.

Igar kvall blev det som sagt lite mat ute. Dock oste regnet ner. Tank er osregn fast x 4 sa forstar ni, det innebar att vi kakade pa ett stalle pa hostelet. Inte riktigt sa fint som vi tankt oss men det var riktigt gott anda. For vet ni vad, vi fick POTATISMOS! Sjukt gott, till detta blev det kycklingschnitzel o sallad.

Alla kopte in en olkanna att dela pa men jag gillar ju inte ol sa jag fick helt enkelt kopa en hel kanna med nagon drink i att dela med mig sjalv. Mycket gott! Det slutade med att alla kopte det istallet for ol, jag visste att jag har bra smak ;)


Vi fick hanga pa Magnums, vart hostel hela kvallen. Dar satt vi o tjota med 2 killar fran Arvidsjaur. De var impade over att jag hade vart sa langt upp som i Skelleftea o att jag alskade det dessutom. Men vem alskar inte sno? Kanske inte ni som vart i de i ett antal veckor nu men det ar ju inte ofta vi far sno sa lange..

Dar satt ocksa en kille fran Goteborg, som pratade riktigt grov o go goteborgska. Sa harligt! Aven en kille fran torsby som kande Palle, varlden ar liten! Men bast av allt, han kande Markus Berg!! Det aterstar att se om han fixar ihop oss haha.

Av sotnosarna Lina o Linda fick vi varsin blomsterkrans, jag fick i rosa o Maria i gul for det fanns tyvarr inte i bla. De har koll pa laget iallafall!

Av Arvidsjaurkillen Johan fick jag ett par solbrillor, sa nu har jag en del att anvanda!

Kvallen slutade hyffsat tidigt med donken dar vi blev stalkade av en ruggigt jobbig engelsman som Maria tydligen hade bjudit pa picknick i parken nagon dag tidigare. Vi har aldrig traffat killen innan?! Men vem vet vad Maria gor nar jag inte ar i narheten haha ;)


Nu sitter vi pa Global Gossip, dagen kommer spenderas med lite vandring i affarer, kopa lite gott till bussresan o sen tar vi nattbussen ikvall till Cairns. Sa imorgon bitti ar vi alltsa pa toppen av ostkusten, sa hogt vi har tankt att aka iallafall. For pa sondag flyger vi till Perth.

Tiden flyger forbi!


Tack for alla gratulationer forresten, blev hur glad som helst!

Jag saknar er mina underbara vanner, jag kommer tjata hal i huvudet pa er nar jag ar hemma!

Men en del traffar jag ju snart. Lollo kommer ner till Malaysia 15 mars, langtar ihjal mig! Sen ar Carro i Thailand nar vi ar dar sa da far jag antligen traffa henne ocksa!

Underbart.


Massa kramar

Av Vicktoria - 9 februari 2010 06:37

Heeej igen!


Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade men nu ska ni fa en helt underbar uppdatering.

I sondags var det min birthday o jag vacktes av en sadar skonsjungande Maria som sjung ett par rader for mig o sedan fick jag present! Woooho! Det blev ett band dar det star att jag ska gifta mig, haha dock ska vi hitta mannen ocksa men det kanske Lina o Linda fixar ikvall ;)

Det blev ocksa ett jattefint armband o en harklamma som jag alskar!


Sedan var det dags att hoppa in i duschen, packa vaskan och vandra lite pa stan. Jag kopte mig en sarong, mycket fin!

Sen! Gick vi en lang vandring i helt galen varme till hamnen, tog sakert bara 10 minuter men vi svettades som aldrig forr!

Dar motte vi upp varat batcrew som skulle ta hand om oss och aven de andra som skulle med varan segelbat Habibi.

Ut pa havet i stralande sol o underbart fint vatten! Med fotterna dinglades over kanten o riktigt go musik i oronen sa kunde det inte ha blitt battre!

Nagra timmar senare kom vi fram till platsen, utanfor Whihaven beach dar vi skulle spendera natten. Det blev go mat, grillat. Och goon, det kanda vinet! Inte for mycket denna gangen iallafall o tur var val det for jag hade nog flygit i vattnet till hajarna!

Natten var helt underbar, vi la oss pa dack under stjarnklar himmel, kande batens gungningar o somande riktigt gott!

Stjarnklar himmel btw, det gar inte att beskriva hur mycket stjarnor det var! Kandes som man dromde, stjarnor overallt! Helt underbart vackert!


Dagen efter var det vackning 6 pa morgonen. INTE okej! Men det var bara att leva med det o ta sig upp for lite frulle, sedan hoppade vi i den lilla gummibaten Doggy o begav oss mot Whithaven beach dar vi gjorde en vandring upp till en utsiktsplats o sedan lag pa stranden i ett antal timmar. Ett bad med vara snygga stingerssuits blev de ocksa, man har nog vart snyggare haha! Stingersuit ar nagot man maste ha nar man badar dar for det ar sa mycket maneter o de ar farliga, sa man far helt enkelt se snygg ut i drakten om man vill bada!


Efter Whithaven var det tillbaka till segelbaten dar det blev lite lunch och sedan akte vi vidare mot ett snorklingsstalle. Fy fan vad jag angrar att jag glomde undervattenskameran for jag vet inte hur jag ska kunna forklara det i ord! Vi snorklade i helt underbart fina korallrev med alla mojliga farger. Fiskar i gult, lila, randigt, silvrigt, svart, rott, ja allt!

Det sjuka var att man simmade med i fiskstimmen med hur manga fiskar som helst utan att de blev radda, jag var nog mest radd sjalv haha. Sa fint! Fiskarna simmade mot en o kollade en rakt in i cyklopet! Obeskrivligt!

Sedan fanns det ocksa 2 stora fiskar, en stor silvrig som sag ut som en haj sa vi hall pa att kissa ner oss nar vi sag de och svarta lika stora som bits. Da var det nara att jag svalde halva havet av radsla haha!

Vi snorklade sedan pa ett annat stalle men da njot jag av min bok istallet!

Kvallen spenderades sedan utanfor en liten o dar vi fick mumsig spagetti o kottfarssas, som efterratt blev det jattego kaka for att fira vara fodelsedagar! Alla sjung pa sina egna sprak haha, fantastiskt fint.. ;)

Sen blev det lite drinking games o lekar dar man fick testa bade vighet o smarthet. Inte helt otippat sa vann jag o nan tysk kille smarttavlingen hoho!


Imorse var det uppstigning 6.30, wohoo sovmorgon! Det blev snorkling o hopp fran baten. Sen segling hemat! Riktigt mysigt!


Ikvall blir det middag o utgang med Lina o Linda, ska bli grymt kul!!

Imorgon kvall beger vi oss kanske mot Cairns, vem vet vad varlden har att bjuda pa man far ta dagen som den kommer helt enkelt!


Hoppas ni mar bra allihop o nu skulle nagra kommentarer sitta fint tycker jag :)


Vill ni lasa mer om varan resa kan ni ga in pa www.resdagboken.se o soka pa: Marvick dar skriver vi tillsammans.


Kram!

Av Vicktoria - 3 februari 2010 23:57

Hej hopp!


Hoppas allt ar kanon med alla dar hemma!

Vi ar just nu i en liten hala som heter Hervey Bay, dock var Rainbow beach en storre hala for dar fanns bara en gata.


Sen sist jag skrev sa har vi alltsa vart i Rainbow beach, dar traffade vi tva goa svenska tjejer fran Gnesta. Lina och Linda.

Dar skulle vi pa Kajaking med delfiner men saklart sa blaste det och regnet oste ner sa det blev installt. Inte kul! Som tur va fick vi pengarna tillbaka!

Vi har lyckats aka in i en regnperiod for er som inte hajat detta, det ar tydligen ocksa en cyklon pa vag mot oss. Vad detta nu innebar. Vi hoppas att vi missar den for vi har trottnat pa dessa stortskurar och vill bara ha sooool! Vi alskar sol!


Kvallen i rainbow beach spenderades med alldeles for mycket Goon (ett galet vin) och for mycket kortspel, vilket resulterade i Spagetti och kottfarssas i handfatet hahahah for Marias del. Sjukt roligt!

Jag hade kul pa annat hall.. hmm!

Detta goon gor sa man knappt minns vad som hander och det ar sjukt.

Dagen efter var vi tvugna att ga upp tidigt for da skulle vi till Fraser Island, en jattestor sando, dar motorvagen ar stranden. Ni anar inte hur mycket bussen guppade och hur illa vi madde!

Detta var en upplevelse i sig, men vi gor aldrig om det bakis kan vi lova!

Sista kvallen i Rainbow dackade vi tidigt, valdigt skont!


Igar formiddag satte vi oss pa bussen for att aka upp till 1770, men fastnade halvvags i Hervey Bay pga att det kommit 14 meter regn (at vilket hall vet vi ej) sa vi kom inte forbi...

Dock lyckades vi som tur va hamna i samma rum som Lina och Linda och inatt aker vi vidare med nattbussen till Mackay, ingen aning om vad det ar for stad men det marker vi.


Pa sondag ar det min birthday och da blir det segling, hall tummarna for solen!!



Ovido - Quiz & Flashcards