Av Vicktoria - 9 februari 2010 06:37

Heeej igen!

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade men nu ska ni fa en helt underbar uppdatering.

I sondags var det min birthday o jag vacktes av en sadar skonsjungande Maria som sjung ett par rader for mig o sedan fick jag present! Woooho! Det blev ett band dar det star att jag ska gifta mig, haha dock ska vi hitta mannen ocksa men det kanske Lina o Linda fixar ikvall ;)

Det blev ocksa ett jattefint armband o en harklamma som jag alskar!

Sedan var det dags att hoppa in i duschen, packa vaskan och vandra lite pa stan. Jag kopte mig en sarong, mycket fin!

Sen! Gick vi en lang vandring i helt galen varme till hamnen, tog sakert bara 10 minuter men vi svettades som aldrig forr!

Dar motte vi upp varat batcrew som skulle ta hand om oss och aven de andra som skulle med varan segelbat Habibi.

Ut pa havet i stralande sol o underbart fint vatten! Med fotterna dinglades over kanten o riktigt go musik i oronen sa kunde det inte ha blitt battre!

Nagra timmar senare kom vi fram till platsen, utanfor Whihaven beach dar vi skulle spendera natten. Det blev go mat, grillat. Och goon, det kanda vinet! Inte for mycket denna gangen iallafall o tur var val det for jag hade nog flygit i vattnet till hajarna!

Natten var helt underbar, vi la oss pa dack under stjarnklar himmel, kande batens gungningar o somande riktigt gott!

Stjarnklar himmel btw, det gar inte att beskriva hur mycket stjarnor det var! Kandes som man dromde, stjarnor overallt! Helt underbart vackert!

Dagen efter var det vackning 6 pa morgonen. INTE okej! Men det var bara att leva med det o ta sig upp for lite frulle, sedan hoppade vi i den lilla gummibaten Doggy o begav oss mot Whithaven beach dar vi gjorde en vandring upp till en utsiktsplats o sedan lag pa stranden i ett antal timmar. Ett bad med vara snygga stingerssuits blev de ocksa, man har nog vart snyggare haha! Stingersuit ar nagot man maste ha nar man badar dar for det ar sa mycket maneter o de ar farliga, sa man far helt enkelt se snygg ut i drakten om man vill bada!

Efter Whithaven var det tillbaka till segelbaten dar det blev lite lunch och sedan akte vi vidare mot ett snorklingsstalle. Fy fan vad jag angrar att jag glomde undervattenskameran for jag vet inte hur jag ska kunna forklara det i ord! Vi snorklade i helt underbart fina korallrev med alla mojliga farger. Fiskar i gult, lila, randigt, silvrigt, svart, rott, ja allt!

Det sjuka var att man simmade med i fiskstimmen med hur manga fiskar som helst utan att de blev radda, jag var nog mest radd sjalv haha. Sa fint! Fiskarna simmade mot en o kollade en rakt in i cyklopet! Obeskrivligt!

Sedan fanns det ocksa 2 stora fiskar, en stor silvrig som sag ut som en haj sa vi hall pa att kissa ner oss nar vi sag de och svarta lika stora som bits. Da var det nara att jag svalde halva havet av radsla haha!

Vi snorklade sedan pa ett annat stalle men da njot jag av min bok istallet!

Kvallen spenderades sedan utanfor en liten o dar vi fick mumsig spagetti o kottfarssas, som efterratt blev det jattego kaka for att fira vara fodelsedagar! Alla sjung pa sina egna sprak haha, fantastiskt fint.. ;)

Sen blev det lite drinking games o lekar dar man fick testa bade vighet o smarthet. Inte helt otippat sa vann jag o nan tysk kille smarttavlingen hoho!

Imorse var det uppstigning 6.30, wohoo sovmorgon! Det blev snorkling o hopp fran baten. Sen segling hemat! Riktigt mysigt!

Ikvall blir det middag o utgang med Lina o Linda, ska bli grymt kul!!

Imorgon kvall beger vi oss kanske mot Cairns, vem vet vad varlden har att bjuda pa man far ta dagen som den kommer helt enkelt!

Hoppas ni mar bra allihop o nu skulle nagra kommentarer sitta fint tycker jag :)

Vill ni lasa mer om varan resa kan ni ga in pa www.resdagboken.se o soka pa: Marvick dar skriver vi tillsammans.

Kram!

Av Vicktoria - 3 februari 2010 23:57

Hej hopp!

Hoppas allt ar kanon med alla dar hemma!

Vi ar just nu i en liten hala som heter Hervey Bay, dock var Rainbow beach en storre hala for dar fanns bara en gata.

Sen sist jag skrev sa har vi alltsa vart i Rainbow beach, dar traffade vi tva goa svenska tjejer fran Gnesta. Lina och Linda.

Dar skulle vi pa Kajaking med delfiner men saklart sa blaste det och regnet oste ner sa det blev installt. Inte kul! Som tur va fick vi pengarna tillbaka!

Vi har lyckats aka in i en regnperiod for er som inte hajat detta, det ar tydligen ocksa en cyklon pa vag mot oss. Vad detta nu innebar. Vi hoppas att vi missar den for vi har trottnat pa dessa stortskurar och vill bara ha sooool! Vi alskar sol!

Kvallen i rainbow beach spenderades med alldeles for mycket Goon (ett galet vin) och for mycket kortspel, vilket resulterade i Spagetti och kottfarssas i handfatet hahahah for Marias del. Sjukt roligt!

Jag hade kul pa annat hall.. hmm!

Detta goon gor sa man knappt minns vad som hander och det ar sjukt.

Dagen efter var vi tvugna att ga upp tidigt for da skulle vi till Fraser Island, en jattestor sando, dar motorvagen ar stranden. Ni anar inte hur mycket bussen guppade och hur illa vi madde!

Detta var en upplevelse i sig, men vi gor aldrig om det bakis kan vi lova!

Sista kvallen i Rainbow dackade vi tidigt, valdigt skont!

Igar formiddag satte vi oss pa bussen for att aka upp till 1770, men fastnade halvvags i Hervey Bay pga att det kommit 14 meter regn (at vilket hall vet vi ej) sa vi kom inte forbi...

Dock lyckades vi som tur va hamna i samma rum som Lina och Linda och inatt aker vi vidare med nattbussen till Mackay, ingen aning om vad det ar for stad men det marker vi.

Pa sondag ar det min birthday och da blir det segling, hall tummarna for solen!!

Av Vicktoria - 29 januari 2010 08:15

Hej alla goa och glada!

Nu sitter vi pa ett internetcafe i en liten hala som heter Noosa. Staden ar typ en gata, men den ar lite mysig anda.

Stranden ar helt underbar! Jag gick en langpromenad med min ipod idag. Kandes som jag var ute och gick i oknen forutom att jag hade havet pa ena sidan da, gar inte beskriva kanslan. Snacka om frihet!

Nar jag kommit en bra bit bort sa rann det ut en liten flod genom stranden ut i havet, hur vackert som helst. Typiskt att jag inte hade kameran med mig!

Sista dagarna i Surfers spenderades pa stranden och sen en heldag pa WB Movieworld. Kan vara bland de roligaste stallena pa jorden? Tank er en nojespark med filmtema.

Det forsta vi akte var Scooby doos egna bergochdalbana. Haha saaaa sjukt kul. Akte runt forst for nagra tontiga backar i morkret i spokroster. Sen helt plotsligt stannar vagnen, star still i kolsvart morker. Man borjar kanna paniken.

Da hissas vagnen upp en vaning och man aker baklanges ner for en backe!! Shiiit den kanslan!

Sen akte vi en flumride variant, da akte man ocksa baklanges for em backe!Galen kansla. Sista backen var sjukt lang och man blev ruggigt drankt!

Sist men inte minst sa akte vi Supermans bergbana. 0-100 km pa 2 sek, det sager val ganska mycket om pirr i magen. Jag trodde jag flog!

Vi sag aven massa seriefigurer, en riktigt mysig dag med de danska tjejerna Carina och Sissel. Nu har vi tyvarr lamnat de, men vi mots forhoppningsvis i sommar i Goteborg och i Danmark.

For er som vill gotta sig sa ar det stormvarning har ikvall och regnet verkligen oser ner! Kanns som man star i duschen nar man ar ute. Iforsig lite skont, bara det inte haller i sig.

Varan resplan det narmaste ser ut sa har:

30 jan: Buss till Rainbow beach

31 jan: Paddla kajak med delfiner

1-2 feb: Fraser Island

3 feb: Buss till Town of 1770

4 feb: Scooter roo tour, motorcykeltur. Herregud!!!

5-6 feb: Buss till Airlie Beach

7 feb: Jag fyller 21!! Vi seglar ut till Whitsunday!

8-9 feb: Segling. Maria fyller 22!!!

10-11 feb: Buss till  Cairns

14 feb: Flyg till Perth (SANNA FORSBERG)

19 feb: Flyg till Bali

Detta ar det som ar spikat just nu.
Sen blir det troligtvis Malaysia den 9 mars, vet ej exakt datum men da moter vi upp Lollo dar. Grymt!!

Sen Thailand 25 mars pa min systers fodelsedag :):)

Kanns som tiden bara flyger forbi, redan gatt 3 veckor sen vi akte och nu ar det bara 12 kvar. Far passa pa att njuta aven om jag saknar massa goingar dar hemma! Sjuk kansla att vara utan vissa sa lange. Tanker pa er ofta mina vanner :):)

Nar jag kommer hem ar onskemalet, alltsa 23 april (fredagkvall) Ugnstekt falukorv och potatismos! Fan va gott!

Langtar! haha.

Vi landar i goteborg 20.30 tror jag det var. For er som undrar :)

Om ni vill na oss sa har vi ett australiensiskt nr som det gar bra att smsa eller ringa till: +61 434 897 050

Massa kramar!

Av Vicktoria - 25 januari 2010 11:08

Hej alla goingar!

Ni ar sa kassa pa att kommentera sa jag ar kass pa att uppdatera..

Haha nej om sanningen ska fram sa har vi befunnit oss pa Surfcamp mellan Sydney och Byron Bay. En obeskrivlig vecka pa manga satt och vis!

Det hela borjade med att vi kom fram till ett camp mitt ute i ingenstans. Tank er sa langt ut det gar i bushen, gangra det med 15 och satt det pa en plats i Australien. Dar var vi!

Nar vi kaka lunch kom en hast in i dorren, ratt sa sjukt! Pafaglar flog runt som inget hade hant, vi var dock livradda for de haha!

Surfcampet bestod saklart av surfing, sjukt svar sport! Traningsvarken ska vi inte ens prata om! Jag trodde handboll var jobbigt, men detta var sjukt! Det varsta som finns ar att bara en javla surfbrada langst hela stranden, vill nastan grata nar jag tanker pa det!

Jag var iallafall inte jattefortjust i denna sport eftersom jag blev galet frustrerad! Maria dock var grym!

Jag far satsa pa en kille som surfar istallet ;)

Dagarna spenderades alltsa pa olika, underbara strander. Kvallarna med alldeles for mycket partaj. Inte jattemycket fran varan sida, de som var varst var instruktorerna! Lite irriterande nar de drack och sen korde bussen, hjartat satt i halsgropen!

Vi lever dock!

Vi traffade tva riktigt goa danska tjejer som vi hangde mycket med. De kommer upp hit och traffar oss pa onsdag, da jaklar ska de utmanas pa minigolf haha!

Just nu ar vi i Surfers Paradise, jag alskar den har staden! Underbart lang strand, galen varme, harliga affarer, harlig atmosfar helt enkelt. Dock far vi ju snala som tusan och det ar inte det roligaste!

Vi har iallafall fatt hjalp att gora upp en resplan sa pa torsdag aker vi harifran till en stad som heter Noosa om jag inte minns helt fel. Ingen av oss minns vad vi skulle gora dar men vi far varan resplan imorgon sa da vet vi och kanske ni :)

Pa min fodelsedag seglar vi till Whitsunday, paradis har vi hort! Kanns som en ratt bra birthday!

14 februari beger vi oss over landet till varan alldeles speciella lilla skaning, Sanna!!

19 februari drar vi sedan till Bali. Alltsa en manad innan vi tankt men vi planerar ocksa att besoka Malaysia. Lollo kommer aven ner, vet dock inte nar annu men ska bli riktigt roligt :)

Idag har vi besokt Seaworld. Kande mig som ett barn igen! Grymt kul! Vi akte bergbanor och flumride, vattenrutchkanor och sag hajar, delfiner, pingviner och allt mojligt. Det hela avslutades sedan med en Pirate of the Carribean show! Grymt!

Forresten Steffi! Mitt nyarslofte haller jag saklart, men kar far man vara va ;) haha typ kar i en i varje stad!

Var ar min paradise update? Du ar kass!

Livet leker.

Saknar er!

Av Vicktoria - 17 januari 2010 08:19

Hej igen!

Nu har det gatt ett par dagar har i Sydney och man har faktiskt kommit in i lunket ordentligt. Finns inga masten, finns inga krav.

Vi vaknar nar vi vill (jag vaknar fortfarande mitt i natten iofs). Vi spenderar dagarna utan en enda tid att passa och vi bara tar det lugnt helt enkelt. Vi kan sedan sova nar vi vill. Kanns riktigt gott. Klart man blir lite rastlos emellanat, men det gar att overleva.

Veckan har mest spenderats pa stranden, Bondi, Manly och Cogee beach har vi besokt. Valdigt fina alla tre, men jag gillar Manly allra mest.

Sen har det vart ett par molniga dagar, fyfan! Dessa har spenderats pa stan, kinesiska marknader och China Town.

En kvall spenderades aven med Linda och Britta, som jag gick i samma klass med pa gymnasiet. En riktigt rolig kvall! Dock var dagen efter inte lika rolig sa det var nastan tur att det var molnigt haha.

Igar fick vi for oss att ta en genvag nar vi promenrade till Bondi beach, ack sa korkat det var for vi gick vilse och irrade runt i en timme. Men hamnade till slut pa Cogee Beach istallet, sa da fick vi se den stranden ocksa :) Tur i oturen.

Pa kvallen blev det pizza och massa gott. Alldeles for mycket sa man var proppmatt. Vi spelade aven Yatzy, jag, Maria och Jocke. Dar kunde vi konstatera att jag var totalt vardelos och att Maria borde ha otur i karlek.

Haha verkar inte stamma riktigt men..

Sen bjod vi in 2 amerikaner, det var ett smart drag for jag slutade till slut 2a!

Idag har det vart annu en dag pa Bondi Beach och kvallen kommer troligtvis spenderas med Britta och Linda pa Kings Cross.

Imorgon bitti beger vi oss av pa Surfcamp. Ska bli riktigt roligt och spannande! Lagret startar har i Sydney och ska pa fem dagar ta oss upp till Byron bay, sa vi kommer alltsa surfa pa alla strander daremellan.

Pa fredag kvall ar vi i Byron bay och har planerat att vara dar hela helgen, sen far vi se vad som hander. You never know!

Om ni saknar oss allt for mycket sa har vi ett australiensiskt nr nu som det gar bra att smsa eller ringa till. Numret ar: +61 434 897050.

Bilder finns att se pa facebook for er som vill det :)

Ha det sa gott allihop nu maste jag duscha av mig all sand!

Av Vicktoria - 12 januari 2010 22:35

Hej igen!

Hoppas alla dar hemma mar bra.

Med mig ar det riktigt bra, har kommit in i livet har nere lite mer vilket innebar att jag borjat inse att jag inte behover ha koll pa vilken dag det ar, vad klockan ar eller nagot over huvudtaget, det ar bara att gora det som vi kanner for. Riktigt skont!

En sjuk grej hande haromdagen, (dagarna gar som sagt ihop s ve tinte riktigt nar) vi satt iallafall framfor datorn och en kille sitter bredvid Maria. De kollar plotsligt pa varandra och inser att de kanner varandra. Han ar ocksa fran Goteborg! Hur sjukt ar inte det!

Joakim som han hette ar har for att leta lagenhet och jobb, han hade lite mer koll pa laget an vad vi har sa dagen efter pa kvallen gick vi ner och kollade operahuset i kvallsmorker. Jattefint. Sen satte vi oss pa nagot stalle som hette Three Monkeys eller nagot sadant och tog en ol, eller ja de gjorde det, jag tog ett glas vin.

Ratt sa skon kvall men vi begav oss hem tidigt, fortfarande sega!

Igar tankte vi ga pa stan, sag molnigt ut. Nar vi kom utanfor dorren insag vi att det inte funkade sa vi bytte om till bikini och tog farjan over till Manley istallet.

Jattemysig o med manga fina affarer och en jattefin strand, Manley Beach. Dar lag vi hela dagen innan vi borjade ga in och kika i affarerna. Det mesta ar jattedyrt och kanns ovart att kopa redan vecka 1. Men det tar emot att inte kopa alla grymt fina klanningar!!

Vi kopte iallafall varsitt par flipflops pa Rip Curl. Jattefina, far hoppas de hanger med ett tag.

Nu ar klockan snart 9 pa morgonen, har sovit lite langre idag men fortfarande inte en hel natt.. Hoppas de kommer snart.

Solen lyser och jag kan garantera att det blir en dag pa stranden, det aterstar bara att se vilken strand det blir.

Tyvarr tar det hundra timmar att ladda upp bilder pa denna dator sa jag forsoker pa nasta hostel istallet.

Har jag forresten berattat att det troligtvis blir Surfcamp fran och med mandag. HAHA jag lar bryta alla ben i min kropp!!

Miss you

Av Vicktoria - 10 januari 2010 23:33

Hej mina vanner :)

Nu sitter vi har igen. Jag har fortfarande inte sovit ut, det ar som att jag har en inbyggd vackarklocka som vacker mig kl 1 varje natt. Sen har jag iofs slumrat hela natten. Det sjuka ar att aven om jag bara sover 3 timmar per natt sa ar jag sjukt pigg. Forstar inte hur det gar ihop men ar glad for det iallafall.

Dagarna hittills har endast spenderats pa Bondi Beach. Mycket fin strand och maaaanga snygga killar! Varfor finns dessa inte i Sverige?

Dock ar vattnet iskallt, helt sjukt. Det racker att doppa tarna sa har hela kroppen blivit is, nastan iallafall.

Vi kikade runt lite vid affarerna runt Bondi igar, mycket fint men valdigt dyrt. Langtar till Asien dar allt blir billigt istallet.

Vi aker for ovrigt troligtvis tidigare till Asien och blir lite langre i Thailand, inte riktigt bestamt men kanns sa just nu.

Vi har haft lite hemlangtan i borjan, en sjuk kansla att vara utan alla nara och kara sa lange, den har dock borjat ga over for mig iallafall och det kanns valdigt skont.

Jag har for ovrigt fatt massa farg pa kroppen men ansiktet ser ut som en blandning mellan en albino och en krafta! Inte snyggt!

Jag har iallafall vart duktig och anvant solskyddsfaktor 30 for en gangs skull.

Idag ar det lite molnigt sa vi planerar att ta oss in till stan och kika pa Operahuset och allt dar inne.

Jag glomde kameran pa rummet sa ska forsoka lagga in bilder nasta gang jag ar inne har.

Hoppas alla mar bra. For ovrigt har vi nu ett Australiensiskt mobilnr som det gar bra att smsa pa, numret ar 0434 897050.

Miss you guys!

Av Vicktoria - 9 januari 2010 23:38

Hej hopp,

Nu ar vi antligen framme i Sydney. Resan hit var hemsk. Var inte mycket som gick varan vag, men forhoppningsvis kan det bara bli battre nu.

Det hela borjade med att taget i goteborg var forsenat, ca en timme. Ingen fara dar. Vi kom till Stockholm lite senare an beraknat men hann anda in pa bade apotek och siba. Sjukt dryga stockholmare jobbade pa siba, hur fan kan man jobba i affar om man ar sa dryg?

Nar vi kom till arlanda spelade vi lite yatzy eftersom det var lang tid kvar. Vi planerade att ata sa nara inpa resan som mojligt.

Blev inte riktigt sa, incheckningen tog ca 20 min per person och sedan var det dags att ga direkt till gaten.. Vilket innebar att vi fick kopa en pizzaslize och proppa i oss.

Flygresan var superseg men efter att ha sett What happends in Vegas och slumrat lite da och da sa funkade det anda.

Val framma i Kina. Sjukt land!!! Kontrollerna var efterblivna. Fick fylla i ett sjukformular, vi ljog om allt for vi hade alla symptom av forkylning och da hade vi la hamnat i fangelse eller nat. Feberkontroll var nasta grej, sen kollade dom pass och allt mojligt i 2 ar.

Val inne i China, var det kallt som fan! Tur att jag hade vinterjacka, aven om den inte hjalpte!

Ett antal frysande timmar och ett iskallt plan till i 12 timmar, dar vi inte ens fick sitta bredvid varann!! sa var vi antligen framme. I australien var det inga problem att komma in, de va hur snalla som helst.

Vi gick sedan vilse alldeles for lange i varmen nar vi letade efter hostellet och kom fram heldackade.

Hela dagen spenderades sedan pa Bondi Beach, love it! Fruktansvart varmt, dock iskallt i vattnet???!

Inatt ha rjag sovit ca 4 timmar, hoppas pa mer somn snart. Hittade en kackerlacka pa golvet i toan ocksa, inte okej. Vet inte hur vi ska klara det med alla ackeldjur??